Alla inlägg under februari 2012

Av Madeleine - 5 februari 2012 19:13

I morse började jag jobba 9:30. På Lördagar får vi varor och brukar då ta en liten stund längre att inventera ( som vi gör varje morgon ) . Jag tänkte att jag går upp en halvtimme tidigare så är jag på jobbet kvar i nio och har då tid på mig och slipper stressa med inventeringen. 

Dum som jag är så glömde jag kolla schemat dagen innan och missade då att Cristian ( öppningsansvarig som alltid gör inventeringar när han har öppning ) också jobbade öppning. Alltså var jag på jobbet kvart i nio och insåg att jag inte behövde inventera... Whaaaat.. Vad ska jag göra i 45 minuter såhär på morgonen tänkte jag då ? 
Snäll som man är så valde jag att inventera åt Cristian med tanke på att jag inte hade något att göra. 

Han kom till jobbet tio över nio och sa då på skoj " Du är tidig, har du inventerat åt mig nu eller? ) 
Ja det har jag sa jag.

Han blev paff och frågade " Har du verkligen det?"
Haha ja det har jag Cristian. Oj jävlar.. Tack för det du säger han. .. Alla uppskattar att slippa inventeringen på morgonen med tanke på att man ska stå i frysen och räkna varor.. :)  Och vem vill de ? Ingen frivillig :) 

Men ett arbete är ett arbete och bara till att göra sina arbetsuppgifter. Och idag var jag snäll mot Cristian :) 



 

Av Madeleine - 5 februari 2012 18:48

Tyvär så hinner jag inte blogga så mycket som jag vill när man jobbar. Har ju en tegelsten till telefon för tillfället så kan inte blogga via den heller : ( 

Men desto mer blir det när jag får tillbaka min Iphone : ) 


Stockholmsgruppen är ett märke som har olika cosmetica. Mamma hade köpt en hudkräm med doft av citrus och en ansiktskräm oparfymerad till mig på planet. Oehört bra krämer. Mjukar verkligen upp denna torra vinter hy. 

Rekommenderar dessa starkt ! Tusen tack mamma ! Du är guld värd


Har ni några favoritkrämer ? 




 

Av Madeleine - 4 februari 2012 21:35

Två låtar vad bra i dagens avsnitt av Melodifestivalen. Och det va DEAD BY APRIL & LOREEN

Och vilka gick till final om inte dessa två ? HELT JÄVLA UNDERBART !! TVÅ KANON SKÖNA låtar i final. Det börjar bra :) Nöjd MADDE :) 


Torsten Flinck är ju bara en enda stor katastrof ! Ofräsch och äcklig, tar programledaren på röven i livesändning ! ILLA !! 


LYSSNA OCH NJUT AV DESSA LÅTAR !! 
Tycker ni rätt gick vidare ? Om inte vilka hade ni velat gått till final ? 





Av Madeleine - 4 februari 2012 19:16

Sedan vi började på dieten så kom vi fram till när vi va inne på andra veckan att vi inte kan äta bara kyckling och ris sju dagar i veckan. Så vi har en dag på helgen då vi äter annat. När mamma och todda precis kommit till oss igår ringde jag pizzerian för vi fyra skulle dela på två pizzor.

Jag ringde tio i tio och de stänger tio. Jag ber om att få beställa två pizzor för jag vet att vi hunnit dit till dem stänger. 

Killen i luren säger :- Nej det går inte vi stänger nu. Klockan är tio. ( Han bryter mycket så får anstänga mig för att höra ) 

Jag sa till honom att klockan bara va tio i tio och att vi visst får beställa . Så höll vi på i några minuter tills jag säger

:- Men lyssna, klockan är inte ens tio jag ska få beställa. Då säger jubelidioten:- Nej nej vi stängt. Klockan här är 29:59 ! 

Han sa verkligen TJUGONIO OCH FEMTIONIO !!  HALLÅ !! Knäppskalle det finns inget sådant klockslag. Jag sa till honom att jag skiter i pizza fan och la på !! mycket besviken .. MEn men blev grovmackor till oss alla =) haha..


Här är en bild på mamma och todda och robin i hörnet när dem precis kom till oss <3 


 

Av Madeleine - 4 februari 2012 17:31

Här kommer en bild på mig i nya mössan i en sådär oseriöst min :) 

 

Av Madeleine - 4 februari 2012 16:52

Strax efter elva så åkte vi till Backaplan för att shoppa lite. Som jag tidigare idag skrev så skulle det bli spännande och se vad männen tyckte om shopping. När mamma och jag provade kläder så satt de i en varsin fåtölj och såg inte så roade ut. 

Haha.. Men vi hade mysigt ändå alla fyra. 

Blev som vanligt en del inköp =) Hittade mina efterlängtade fårskinnstofflor. NÖJD ! Även ett par vinterskor. Lever nämligen bara i mina uggs nu i kylan. Tyckte dessa nya vinterskorna var lite söta =) Jag är väldigt väldigt nöjd med den nya Peak mössan också. :) 


Här är lite bilder på dagen inköp. Vad tycks ? 


         

Av Madeleine - 4 februari 2012 09:45

Igår kom mamma och Todda hit runt tio tiden. Pratade en del och kollade på lite bilder från deras resa. Dem har nog haft det helt underbart =) Gick och la oss halv ett för vi alla var rätt tröffa och min sambo var dålig igår : (

Vi vet dock inte var det va med honom men som tur va är han piggare idag. 

Vi gick upp runt klockan nio och ska nu äta frukost sen ska vi in och shoppa lite allihopa =) Får se vad männen tycker om de :P Haha.. Jag och mamma vill i alla fall :) 


Solen skiner och det är helt underbart väder även idag. 


I eftermiddag och ikväll får vi se vad vi ska göra. 


 

Av Madeleine - 3 februari 2012 16:01

Nu har jag gjort absolut ingenting i en timme efter städningen. Men det är Fredag så nu ska jag lyfta på mig igen :) 

Om en stund ska vi åka till Anni och hämta den dubbla luftmadrassen som legat där sedan nyår. Mamma och Todda måste ju ha något att sova på inatt. 


 

Presentation


AboutMeMadde

GÄSTBOK

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards