Alla inlägg under mars 2012

Av Madeleine - 27 mars 2012 23:37

Ja det har inte riktigt funnits tid att blogga de senaste dagarna. Har fixat mycket inför resan plus jobbat. 


Nu är det i alla fall snart dags. Slutade jobbet klockan 17:00 idag. Åkte och hälsade på Robins familj i omgångar för att säga hejdå och vi kom inte hem förräns halv nio ikväll! 

Vi har alltså hållt på tills nu här hemma. 

Städat, packat, duschat och fixat i lägenheten. 

Väskorna står redo för att åka med oss till Egypten imorgon bitti. Åker hemifrån 04:30 och planet går 07:00. Och 12:10 

landar vi i Egypten. Kommer bli sol och bad redan imorgon och alla andra dagar. Även snorkling kommer ske någon dag. 


Hoppas ni får det bra här hemma i Sverige för vi ha ha det jävligt bra i Egypten. Hoppas på att vi kommer hem med någorlunda gyllenbrun färg nästa vecka. 


   

Av Madeleine - 25 mars 2012 11:51

Nu har sambon min varit och tränat och vi har käkat lite sen frukost. 

Dags att göra oss i ordning för att sedan fixa det sista inför resan som inte är inhandlat. 

Bilen ska även tvättas idag. För Robin vill ju den ska vara ren och fin när vi kommer hem och den ska köras igen :P 

När han tvättar den så blir det nog att jag glassar mig i solen :) 


Av Madeleine - 24 mars 2012 22:47

Idag har varit en kanon bra Lördag. 


Varit hos Robins syster hela dagen. Lekt med barnen och massa annat. Lovely har också spelar lite golf idag. Så lycklig han är över att golfsäsongen börjar dra igång nu :P 


När vi kom hem ikväll så började jag lägga fram lite kläder som ska packas med till resan. Men gud så svårt det är. Man är rädd att man har för mycket och samtidigt för lite. Jobbar ju både Måndag & Tisdag så imorgon ska allt sista fixas. ETT MÅSTE ! 

Tre nätter kvar i Sverige sen drar vi iväg till värmen en vecka. Tror inte man kan förklara hur mycket man längtar riktigt :) 


Ha en fortsatt bra Lördag mina läsare. Kram på er 

Av Madeleine - 22 mars 2012 18:14

Ännu en arbetsdag avklarad vilket betyder att det är ännu en dag närmare Egypten :) Om mindre än en vecka så ligger vi där på beachen och njuter till fullt !!! Jag har bara tre arbetsdagar kvar. Crazy!! Avis ? :) 


Igår beställde vi det vi ville ha från taxfreen ner till Egypten. Så det får vi på planet. 

Och vi har nyss skrivit en lista på vad vi ska ha med oss ner i packningen. 

Nu sitter jag och gör en lista på spotify på Ipaden som vi kommer ha med oss så vi kan lyssna på musik på stranden och vid poolen hela dagarna. 

Tips på härlig musik ? Gammal som ny..


I helgen blir det att åka och växla pengar, köpa det sista vi ska ha med oss. Bra att ha saker. Påbörja packningen lite och massa massa annat inför resan. 


 


Av Madeleine - 20 mars 2012 17:05

Idag är jag ledig från jobbet. Sovmorgon blev det till elva och därefter har jag kollat på ett avsnitt av Walking Dead. Lagade lite mat och kollade sedan på en film. Så skönt att bara få slappna av och njuta av en dags ledighet. 


Nu ska jag och älskling åka till teknikmagasinet och köpa en sådan plånbok/skydd som jag köpte igår fast ska idag köpa till min syster som ville ha likadant. Ska ändå skicka ner garn till mamma och passar då på att skicka det till syster. 


Dagens outfit blir en vit blus/tunika och ett par ljusa jeans. Och uggskor för idag är det lite kyligt ute. Men om en vecka åker vi till värmen :) 

 

Av Madeleine - 19 mars 2012 20:49

Denna bilden tog mamma på mig och min syster Nellie när dem var här uppe senast. 


 

Av Madeleine - 19 mars 2012 20:44

Idag fick jag äntligen en ny Iphone. Ny försäkring tecknad och jag passade på att köpa en ny plånbok/skydd till mobilen. As snyggt tycker jag. Och sjukt praktiskt .. 


Blev några timmar hos Madde,Magnus och Madicken. Alltid mysigt och roligt att träffa Robins familj. 


Jag har bara fem arbetsdagar kvar innan vi åker till Egypten. Om nio dagar åker vi. SÅ GALET !! 

Nu ska jag äta gurka och morötter och kolla på ett avsnitt av Walking dead. Älskling har ju laddat hem nya avsnitt till mig :) 




Vad tycks :) ?   

Av Madeleine - 15 mars 2012 20:57

Idag har jag varit helt ledig. Tyvär inte lika soligt och varmt idag som det var igår men det blev en väldigt fin dag ändå =) 


Tog sovmorgon och när jag gick upp ringde jag försäkringsbolaget och även där bekräftade det att försäkringen nu ligger på rätt Imei nummer. Att det ska ta sådan tid för de att lösa problemet. Men nu kommer i alla fall jag få en ny telefon :P 


Slängde in sängkläderna i tvätten och fixade mig sen för att åka in till stan. Skulle köpa mig en klänning men den såg ut som en jädrans hösäck på mig. Hittade faktiskt en annan klänning på Missäy som jag blev helt föräldskad i. Älskar detta virkade som är inne nu. Klänningen ska jag ha på mig i Egypten och massa i sommar. 

Köpte även ett fräckt mintgrönt linne på GinaTricot. 


När jag och älsk kom hem samtidigt så kom Madde & Madicken hit och busade lite. Blev lite mat och hoppande i sängen som Madicken vet att hon får göra bara hos oss :) 

Åkte senare till Linda, Mattias & Alexander för att blåsa ballonger till Alexanders 6års kalas/disco i morgon. 


Nu är vi hemma och jag har precis bäddat nytt i sängen. Och fönstret står vidöppet i sovrummet så vi kommer sova helt underbart inatt :) Nu är det gurka och morötter och holiday dipp och titt på tv. 


Inte ens två veckor kvar till Egypten ! GALET ! :) 


Kram på er 


 

Dagens outfit 

 

Nyinköpta klänningen från Missäy

 

Nyinköpta linnet från Gina

 

Rent och fräscht ! 

Presentation


AboutMeMadde

GÄSTBOK

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards