Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Madeleine - 25 augusti 2013 21:01

Ja nu vart även denna helgen över. Så fort det går alltså. I Fredags tog vi det lugnt hos Robins syster Madde. 

Igår kom pappa och hans fru Madde hit. ÄNTLIGEN ! :) Så jädra glad att ni kom verkligen. 

Det blev middag hemma hos oss med pappa, madde, Robins föräldrar och hans syster Linda med hennes två söner då hennes man jobbade. 

Kärleken var jätte duktig och lagade den goda fläskfilé curry grytan. Jag skulle hjälpa till med att skära grönsakerna och fixa salladen.

Påbörjade skärandet men så var självklart mitt pekfinger lite i vägen. Gjorde inte så ont precis just då, satte på ett plåster och fortsatte med salladen. 

Efter fem minuter var jag tvungen att byta plåster då det blött igenom. Och så fortsatte det ett tag. Innan vi gick och la oss så satte Madde ett tryck på med en kompress och plåstrade och tejpade över då det fortfarande itne slutat blöda. ( efter fyra timmar ) .


Vi gick och la oss klockan tolv men hade så jädra ont så klockan 01:10 gick jag och tog två alvedon. Hjälpte inte alls men slumrade till runt 02:15 . Vaknade flera gånger på natten av smärtan. Kunde inte dra ihop handen till en knytnäve och jag satte mig och grät två gånger inatt. Vid 08:30 ungefär så gick jag upp. Då kunde jag inte somna om ännu en gång pga smärtan. 


Kändes lite bättre när jag gått upp. Fixade frukosten på bordet och gick in i badrummet för att plåstra om såret innan jag skulle sätta mig och äta. Kompressen satt fast i såret och det blödde FORTFARANDE !!! Så Madde kom in med ett glas vatten som jag stoppade fingret i för att kompressen skulle lossna. Sen minns jag inte på några minuter ! 

Jag vaknade av att Robin, pappa & Madde lyfte ner mig från toalettstolen till toalettgolvet. 

Madde höll handen rakt upp och jag var heelt borta. Kändes som dem pratade med mig men jääätte jätte långt bort. Och det susade något så in i i öronen. Jag minns att Madde sa " kan du öppna ögonen och titta på mig". 


Efter en stund ledde dem in mig i soffan. Frös och var illamående, kände mig jättesvag och yr. Tog flera timmar till jag kände mig piggare.:/

Madde ringde då sjukvårdsrådgivningen och dem sa att det inte är så normalt svimma pga sådant. Och dem bad oss åka in till akuten. 


Madde och pappa körde hem och kärleken körde mig till akuten. Läkaren rengjorde och tittade. Jag har tydligen skurit av en liten bit av pekfingertoppen. Skurit av blodkärl och nerver. Han sa att pga att såret är snett skuret och blev så brett så kommer det ta längre tid att läka. Tydligen så läker det från sidorna och inåt. Och det tar då tid vid ett sådant brett sår. Han sa att jag inte ska jobba på en vecka pga det jobbet jag har. Vilket jag tycker är döö trist då alla andra jobbar och jag har precis haft semester. Men vad ska man göra då. Sluta klanta sig :) Ska till läkaren på Onsdag igen då dem ska lägga om såret så får se vad dem säger då. 


Tänkte göra händelsen kort här men blev visst detaljerat och långt ändå. Snart blir det sängen för oss för vi är heelt slut efter idag. 

Kram på er alla goingar ! 


 

Presentation


AboutMeMadde

GÄSTBOK

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards