Direktlänk till inlägg 15 april 2012

1/4-2012 Förlovning

Av Madeleine - 15 april 2012 18:41

Jag vill bara berätta om dagen då jag och min älskling förlovade oss.

Först och främst måste jag bara tillägga att denna resa, min och Robins första resa ihop till Egypten Hurghada är något av det bästa jag varit med om. Vi var verkligen i paradiset i en vecka. Solade hela dagarna och många timmar tillbringade vi i poolbaren med en öl i handen. Vi lärde även känna två andra par som är i samma ålder som oss. Helt klockrent goa människor. Och att man träffar personer som är så lika som en själv är ju bara så skrämmande. Det bästa är att vi alla nu kan umgås även på hemmaplan. Så det blev en rätt vild utgång för oss förra Söndagen på Park Lane : )

Nu då om dagen då vi förlovade oss.

Vi gick upp tidigt då vi denna dagen skulle tillbringa ute på Röda Havet med snorkling. Båten gick från dykcentret vid tio tiden på förmiddagen och båtresan till revet vi skulle till tog ungefär två timmar. Men vad gjorde det när vi låg längst ner bak på däck och pressade i solen och hörde havet skvalpa. Vi kom fram till revet och det var då dags för snorkling. Blev en stund och delfinerna visade även sig flera gånger. Helt otroligt att få se delfiner i verkligheten verkligen.

De är precis lika fina som på bilden och i filmer. När de "hoppar" och dyker i vattnet är ju sååå fint.

De fina djuren simmare ett fåtal meter från båtarna och när Robin var nere och snorklade så

var han ca två meter från några delfiner. Helt fantastiskt underbart !!

Blev lite lunch och så på båten innan vi åkte tillbaka till Hurghada. Vi var framme på hotellet runt fem på eftermiddagen då jag och Robin gick inom baren och köpte med oss en flaska champange upp. ( Bartendern säger då till mig :- Why are you so beautiful today?!! Förklarade för honom och han förstog då varför man var lite tillpiffad :P ) Kom upp till rummet och duschade och fixade oss. Satte oss på balkongen och hade den gudomligt underbara utsikt framför oss. Korkade upp flaskan och bytte våra ringar. Drack några glas och bara njöt av stunden ett bra tag innan det var dags för att gå ner till middagen. ( Vi hade då inte berättat någonting för de andra två paren vi umgicks med ). Utan när vi sitter där på middagen så reagerar Eric på att Robin hade guldring på vänster ringfinger denna dag men inte de andra dagarna. Blev gratulationen och när middagen var avklarad så gick vi upp till ovanvåningen och satte oss ute vid poolen och köpte en flaska champange till och skålade allihopa ! Blev några timmar med champange, öl och vin och en massa massa tjöt och många skratt..UNDERBARA DAG !

Detta är en dag jag kommer minnas i resten utan mitt liv. Min kärlek för min fästman är obeskrivlig på alla sätt och vis<3 Jag har verkligen mannen jag vill dela resten av mitt liv med. <3