Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Madeleine - 3 februari 2014 20:57

Måndag nu igen :) 


Kan börja med att säga att jag under hela min uppväxt haft problem med mina öron. Har rör till och från i många år och så fort jag blir förkyld så får jag problem med öronen. Ibland svullnar det, samlas vätska, inflammation med mera...


Jag va ju på vårdcentralen på förmiddagen på grund av att jag hör så dåligt ännu en gång. Efter att jag väntat 50minuter

så fick man komma in. En titt i varje öra så va det klart. Va väl där inne i ca två minuter.

En rejält intryckt turmhinna med en "vätskebula" och mycket rodnad sa hon. Jag fick order om att dubbla min dos av Nosenex som jag tar så fort jag blir förkyld för att undvika öronproblem.

Ibland får jag det ändå men ibland hjälper det. Jag fick även tabletter som fungerar som smärtstillande för örat som ska ta bort smärta plus det pulserande som jag heela heela tiden hör i örat.

Har väldigt svårt att komma till ro när jag ska sova på grund av det ljudet och även om jag vaknar

på natten har jag svårt att somna om. Så dem tabletterna ska hjälpa mot det. 

Och sen fick jag pencillin som ska tas morgon och kväll i fem dagar. 


Läkaren sa att fungerar inte detta eller om problemet uppstår igen så kommer jag få remiss till något av sjukhuset här då det kommer diskuteras om jag kommer behöva rör i öronen ännu en gång. 

Jag vill gärna ha rör om det behövs. Bara jag slipper höra dåligt och hålla på med detta så fort jag blir förkyld. Över 400spänn gick det på på apoteket denna gången. 


Me tanke på hur små hörapparater/hörsnäckor är i dagens läge som skulle jag även vilja ha det istället för att höra dåligt. Ni som själva har problem vet vad jag menar annars är det svårt att förklara. Men nog om det.. Vi håller tummarna på att det blir bättre denna gången :) 


Efter jobbet skulle vi åkt ner till lägenheten och städat lite men vi orkade inte så vi va hemma en stund och sedan åkte Robin till gymmet och jag tog min löpning/pw, idag på 4,7km :) Nu mår man bra igen efter en del flåsande och mycket svettande och en kall dusch är gjort :) 


Tisdag imorgon och snart Fredag :) Kram på er alla 


 

Liten hörapparat på bilden va =) 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


AboutMeMadde

GÄSTBOK

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards